Vernieuwend op festival Driebergen

Het optreden op het KNZV Zangersfestival in Driebergen op zaterdag 22 oktober 2016 verliep volgens voorzitter John van Halderen ‘verrassend goed’. Het was geen competitie, dus er waren geen prijzen te winnen. Wel ontvangt ieder koor later nog een beoordeling van het KNZV. De beoordelaar lette onder meer op zang, zuiverheid, presentatie en originaliteit.

Het optreden zonder boek in handen had een gunstig effect op de prestatie, vond Van Halderen. Het koor kreeg complimenten over de vernieuwende combinatie met het combo. En ook de gedeelten die vanuit de zaal door een ander koor werden meegezongen zorgden voor verrassing en opschudding bij het publiek. Het AMK wacht de beoordeling af, maar kijkt terug op een gezellig en geslaagd optreden.

Foto’s: Nell Mulder.