Bibliothecaris

Bibliothecaris Amersfoorts Mannenkoor

De bibliothecaris valt onder het bestuur, maar maakt daar geen deel van uit.

De bibliothecaris beheert alle (papieren) partituren, die zijn aangekocht of aangeleverd.

De partituren, die in het repertoire zijn opgenomen worden door hem bewerkt, zodat ze door middel van email kunnen worden verzonden naar de leden en aspiranten.

Het Amersfoorts Mannenkoor maakte, om thuis te kunnen oefenen, gebruik van zogenaamde midi bestanden.
Deze midi bestanden worden inmiddels niet meer nieuw aangemaakt, maar de bestaande bestanden zijn voor leden nog wel te downloaden.

In 2015 is een nieuwe methode van thuis oefenen geintroduceerd met zogenaamde “Scorch” files. Hiermee krijgt u op de computer  zowel de muziek te horen en de te zingen tekst is gelijk zichtbaar. Voor iedere stempartij (1e en 2e tenoren, baritons en bassen) wordt een aparte versie aangemaakt. Ook deze nieuwe methode wordt door de bibliothecaris beheerd en verspreid.

Bibliothecaris

Hans Suringa