Dirigent

De muzikale leiding bij het AMK is sinds medio 2000 in handen van Paul Michèl Tijssen.

Paul Michèl studeerde schoolmuziek en koordirectie aan het conservatorium van Utrecht en muziekwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Hij speelt piano vanaf zijn zesde en viool vanaf zijn elfde. Op het conservatorium van Utrecht heeft hij de basis gelegd voor het dirigeren, en heeft daar uiteindelijk zijn beroep van kunnen maken. Deze fulltime professional is tevens cursusleider, gastdirigent en beoordelaar/jurylid op festivals en concoursen.

Naast dirigent van het Flevo’s Mannenkoor, van de IJsselzangers en van het Amersfoorts Mannenkoor, is Paul Michèl verbonden aan Dameskoor Allégresse, Popkoor Basic & Full Color en vocal group Goed Gebekt.