Twee rozen in bloei

CMVC AMK St JoriskerkDe grote Joriskerk zat zo goed als vol bij het Two Roses Concert op donderdagavond 2 juni. Het Carlton Male Voice Choir opende het concert met drie liederen waarbij vooral het Canon van Pachelbel met vioolbegeleiding verraste. Het AMK opende krachtig met The Anthem en daarmee was de sfeer gezet. De mannen zongen gevoelig, krachtig en geconcentreerd. Na de pauze zetten de Engelsen met hun ‘golden jackets’ het concert voort. Tot slot vulden beide koren samen het hele podium om onder leiding van de jubilerende Terry Moore het Amazing Grace te zingen. Dat leverde een waardige apotheose op.

Na het concert vierden de beide koren een afterparty in Cafe het Filmhuis, waar het nog lang rumoerig bleef. Want Engelse koren zingen niet alleen in de kerk, maar even hard in de kroeg.