‘Toch maar gebleven’

Zaterdagmiddag 24 januari zong het AMK in de kerk Het Brandpunt aan de Laan van Emiclaer. Met een opgefrist repertoire en in een nieuw tenue in plaats van het wat formele jacquet, had het koor een verjonging ondergaan. In een klein half uur liet het AMK zijn gevoelige kant zien met liederen als The Rose en Lascia ch’io pianga. Daarna pakte het koor wat steviger uit met Here is your paradise en vooral het Anthem (uit de musical Chess).

Het slotlied Zing Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk & Bewonder werd door het publiek uit volle borst meegezongen.

Na afloop kreeg dirigent Paul Michel Tijssen van iemand uit het publiek te horen: ‘We moesten eigenlijk weg, maar we zijn na dat ene lied toch maar gewoon gebleven.’ Zo horen we dat graag bij het AMK.