Sfeervol, feestelijk en uitverkocht

kerststal2015Zo zien we onze kerstconcerten graag. Zondag 2o december was het zover: de kerkzaal van De Bron vulde zich gestaag met publiek en koster Cor moest er stoelen bijhalen. De sponsorcommissie liet weten dat er zoveel adverteerders het boekje hadden gesteund dat de Glühwein gratis aangeboden zou worden. Aan het publiek – niet aan de zangers. Die hadden eerst nog wat te doen.

Bij het inzingen was de akoestiek al opgevallen – wat een heerlijke zaal – en bij het openingsnummer ‘Komt allen te zamen’ (sic) vulde het publiek niet alleen alle stoelen, maar ook de ruimte met gezang. Na een ingetogen begin (Stille Nacht, Weihnachtsglocken) klonk het gedragen ‘We Three Kings’.

Leden van het publiek, tevens familie van koorleden, ontpopten zich soepeltjes als de cast van de kerstvoorstelling: Jozef en Maria met het kindje begaven zich naar het groentekistje op de hoek van het podium. Drie koningen of wijzen naderden vanuit het oosten met mirre, wierook en goud. Eenmaal aangekomen legden ze het bezoek heel eigentijds vast met een selfie.

Na de pauze pakte het koor onder de bezielende leiding van Paul Michel Tijssen stevig uit met nummers als ‘Cantique de Noel’ en ‘The Holy City’ met solist Gerard Nobel. Vaste pianist Martin Lorijn zette een stevig tempo in onder het feestelijke ‘Sheperd, Sheperd’ – een komisch nummer over een herder die zijn kudde kwijt is.

Na afloop mailde een bezoeker: ‘Het was een prachtige uitvoering vanmiddag. Onze complimenten, we hebben er van genoten.’ Kijk, daar doen we het voor. ‘We wish you a merry Christmas. And a happy new year’