Strak door de agenda op ALV

Het AMK bijeen in vergadering – Foto: Willem Rauwenhoff

Op 28 februari 2017 vond de algemene leden jaarvergadering van het Amersfoortse Mannenkoor plaats in de Bron. Van de 53 leden waren 44 leden vertegenwoordigd en het erelid.

Het bestuur bestaat uit voorzitter John van Halderen, vice-voorzitter Kees Olieman, 1e secretaris Eddy van Dijk, penningmeester Henny van Eck,  algemeen lid Ties Redeker, als 2e secretaris is benoemd Sjoerd Ketelaar. Alle belangrijke stukken waren vroegtijdig aan de leden toegestuurd.

Om 20 uur opende de voorzitter vergadering en liep in een strak tempo door de agendapunten heen. De jaarverslagen van de secretaris en de penningmeester werden goedgekeurd. Het overzicht van de winst en – verlies rekening met de balans waren in orde. Op een paar puntjes na heeft de kascommissie een positief advies gegeven en daarmee werd het bestuur gedechargeerd. De leden waren het eens met de begroting en de contributie zal gelijk blijven voor 2017.

Een verslag van de muziek adviescommissie ( MAC ) en daarmee een onderbouwing van het muziekrepertoire werd positief ontvangen. Kees Olieman is voorzitter van de MAC en dat geeft een directe verbinding naar het bestuur.

Aanvullend heeft de dirigent Paul Michel Tijssen heeft daarbij ook even terug gekeken naar het afgelopen jaar. Alom tevredenheid over de optredens en zeker ook over de goede opkomst bij de repetities. Voor het aankomende jaar staan een paar belangrijke optredens op de agenda. In mei naar Engeland en met de Kerstdagen 2017 een gezamenlijk optreden met de mannenkoren uit Zutphen en Dronten.

Grote wens van de dirigent is meer doen aan koorscholing. Samen met het bestuur wordt een soort workshop verder uitgewerkt. Tevens wordt gekeken of er ook iets gedaan kan worden aan het tijdelijk toetreden  van leden op projectbasis voor de tweede helft van het jaar en ter voorbereiding van de Kerstoptredens. Punt van aandacht is het toetreden van meer nieuwe leden. Intentie is door te groeien naar minsten 60 leden.

Na de pauze werden de beleidsplannen toegelicht en was er ruimte om vragen te stellen. Na de rondvraag sloot de voorzitter de vergadering ca. 22 uur. Het was een zeer nuttige en goede vergadering in een open en gemoedelijke open sfeer. (Tekst: Willem Rauwenhoff)