Archief gedigitaliseerd

Ed Schotmans laat weten dat het archief van het AMK vanaf het jaar 2000 gescand is en opgeslagen. Hij heeft daarvoor samengewerkt met Sjoert Ketelaar. De scans bevatten veel stukken uit het archief van de eerder dit jaar overleden Rinus Meester, die fungeerde als het geheugen van het koor.

“Het geheel geeft over de periode een volledig beeld over allerhande zaken die zich binnen het AMK hebben afgespeeld. Erg waardevol en voor een ieder in te zien”, aldus Schotman over de stukken. Hij voegt er aan toe dat het de bedoeling is dat de bestanden ook worden opgeslagen bij het Archief Eemland voor het vermaak van ons nageslacht.