Lichte toets op herfstconcert

Close up herfstconcert

Het herfstconcert op zondag 26 oktober kreeg na de pauze een verrassende wending toen de mannen hun traditionele zwarte pak hadden afgelegd. Onder het zingen van de canon A round of three dances in one kwamen de zangers op in hun nieuwe tenue: donkere pantalon, lichtblauw overhemd en een muzikaal strikje.

Het concert opende met vijf geestelijke liederen waaronder het prachtig vloeiende Cantique de Jean Racine (Gabriel Fauré) en het klassieke Hallelujah van Leonard Cohen. Daarna volgde een romantische blok met zeven liederen waaronder The Rose – het lievelingslid van onze onlangs overleden kapelmeester Marius Bouwman.

Na de pauze, en in licht tenue, zongen de mannen vooral veel nieuw repertoire waaronder Bridge over Troubled Water (Simon & Garfunkel), Dat zou mooi zijn (De Dijk), Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder (Ramses Shaffy). Als uitsmijter klonk het luid galmende Anthem uit de musical Chess.

Nu werken de mannen elke dinsdagavond aan kerstliederen voor de rondgang op 20 december.

AMK trad op met pianist Martin Lorijn en dirigent Paul-Michèl Tijssen - Foto: Mirjam Dijksterhuis
AMK trad op met pianist Martin Lorijn en dirigent Paul-Michèl Tijssen – Foto: Mirjam Dijksterhuis