Plus één!

Erik Eggers werd met enig ceremonieel ingewijd door voorzitter John van Halderen (Foto: Jos Wassink)

In de pauze van de repetitie van 14 november 2023 kondigde voorzitter John van Halderen een heugelijk moment aan. Erik Eggers, die sinds enige weken de repetities had bijgewoond, had besloten lid te worden van het Amersfoorts Mannenkoor AMK. Van Halderen overhandigde hem een boekje met de historie van het AMK en een CD met eigen opnamen.

Eggers (76) was consultant in watermanagement. En nog steeds wel, voegt hij eraan toe. Zijn laatste koor was dat van de lagere school.

Het AMK is extra blij met nieuwe leden omdat de koorsector in de coronaperiode een ernstige terugloop heeft gekend. Koornetwerk Nederland meldde een teruggang van 24.000 leden in twee jaar tijd. Het werd tijd dat het tij keert.