Mannenkoor Germania bezoekt het AMK

Het mannenkoor Germania uit Opladen bezocht Amersfoort tijdens het het Hemelvaartweekend van 9 tot 12 mei 2024. Op de dag van aankomst zong het koor in de Sint Jozef kerk in Achtterveld. Op vrijdag 10 mei volgde een gezamenlijk optreden met het AMK in de Fonteinkerk in Amersfoort. Het slotlied ‘Klinge Lied, lange nach’ werd door beide koren samen gezongen.

Zaterdag was er tijd voor ontspanning middels een rondleiding door Amersfoort met het toeristentreintje en een lunch op het drijvende restaurant De Boot aan de Kleine Koppel. Daarna volgde nog een Bunte Abend, waarna de gasten op zondag op 9 uur de terugreis aanvaarden. Adé, klonk het, Auf Wiedersehen. Het AMK plant een tegenbezoek in 2026.