AMK zet de toon met Fum Fum Fum

Er moesten stoelen bij op ons kerstconcert van zondag 15 december. ‘Een echt kerstgevoel’ zeiden bezoekers na afloop. En: ‘Pacem bracht tranen in m’n ogen’.
“Ik ben altijd op zoek naar nieuw kerstrepertoire voor m’n koren”, vertelde dirigent Paul-Michel Tijssen. “Zelfs middenin de zomer. En ik probeer ook graag wat nieuws.” In Fum Fum Fum vond hij beide: nieuw en anders. Het van oorsprong Catalaanse nummer heeft een Engelse tekst gekregen en een sprankelende quatre-mains pianobegeleiding. Alleen was er niemand om te dirigeren. Als dat maar goed gaat… Applaus, vreugde en opluchting borrelden op na het machtig slotakkoord.

Opname: Hester Rauwenhoff