AMK eert nestor met naambord

Van der Logt en Van Bekkum
Jan van der Logt ontvangt een ereschild, gemaakt door Herman van Bekkum (rechts), voor het opklapbare podium dat hij voor het koor ontwierp en maakte. (Foto: John van Halderen).

Jan van der Logt (90) is al vijftig jaar lid van het Amersfoorts Mannenkoor. In die tijd vervulde hij veel verschillende functies als bestuurder, koormeester, reisorganisator, en geluidsarchivaris. In die laatste hoedanigheid maakte hij een begin met digitale audiobestanden waarmee koorleden thuis konden oefenen.

Maar als piece-de resistance geldt toch wel het opklapbare podium met drie niveaus dat het AMK vrijwel bij ieder optreden gebruikt. Van der Logt ontwierp het en construeerde het eveneens. Het is tot op de huidige dag in gebruik en opgeklapt past het in een verbazend klein aanhangwagentje.

Voorzitter John van Halderen is zich zeer bewust van de verdiensten van Jan van der Logt en nam het initiatief het podium van een naamplaat te voorzien. AMK-lid Herman van Bekkum vervaardigde het eerbewijs van hout. Samen bezochten ze Van der Logt voor een eervolle overhandiging op dinsdag 6 augustus 2024. Met veel dank namens het gehele mannenkoor.